خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) طی مصاحبهای با حجتالاسلام و المسلمین داستانی بنیسی، گفتگویی را با این فعال تولید بازیهای رایانهای ترتیب داد.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب داستانی بنیسی در گفتگو با ایرنا، افزود: بنده دارای مدرک دکتری فقه و اصول از حوزه علمیه قم هستم و علاوه بر تدریس در حوزه، در زمینهی تولید بازی های رایانه ای نیز فعالیت میکنم و به همین منظور، «شرکت رسانه گستر بنیسی» را تاسیس کردم که از جمله شرکتهای دانشبنیان قم است و در زیر مجموعه پارک علم و فناوری این استان فعالیت میکند.
وی بیان کرد: از جمله دلایل ورود من به عرصهی تولید بازی های رایانهای، پدر و مادرم بودند، پدر بنده از جمله علمای بزرگ دین بود که برای نخستین بار مضامین دینی را در قالب کتابهای داستانی مورد استفاده کودکان با تصویرسازی به نگارش درآورد و توانست رسانهی جدیدی را برای بیان ارزشهای دینی به کار گیرد؛ مادرم نیز بسیار منظم بود و به بنده یاد داد چگونه از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنم، به همین جهت بود که در کنار تحصیل در سطوح عالی حوزه، توانستم به صورت تخصصی در عرصهی تولید بازیهای رایانهای وارد شوم.
وی با اشاره به این که در زمان پدرم نوآورترین رسانه برای بیان ارزشهای دین کتابهای داستانی بود، ادامه داد: امروز جدیدترین محصول بشر برای انتقال ارزشهای فرهنگی مورد نظر خود، بازیهای رایانهای است و فضای دیجیتال باعث شده عمق تاثیرگذاری این رسانه بر جوامع بشری روز به روز افزایش یابد.
داستانی بنیسی گفت: پدرم از نخستین کسانی بود که در شهر قم برای انجام کارهای خود از رایانه استفاده میکرد و به همین دلیل بنده خیلی زود با روش استفاده از رایانه و برنامههای آن آشنا شدم، به نحوی که در 16 سالگی، 17 مدرک فنی و حرفهای در زمینه کار با رایانه را کسب کردم.
وی بیان کرد: قبل از ورود به حوزهی علمیه، برای ادامهی تحصیل در رشته ریاضیات محض قبول شده بودم، اما به دلیل علاقهای که به پدرم داشتم و تاثیری که از ایشان گرفته بودم، وارد حوزهی علمیه شدم و 15 سال به تحصیل علوم اسلامی پرداختم؛ در آن سال ها تمام فکرم این بود که به زودی بازیهای رایانهای جهان را تحت نفوذ خود در میآورند و عقب ماندن از این فضا جبران ناپذیر است، از طرف دیگر نیز دغدغهی تبلیغ دین و ترویج ارزشهای اسلامی را داشتم، درنهایت به این جمعبندی رسیدم که میتوان از طریق تولید بازیهای رایانهای، معارف الهی را ترویج کرد و به صورت تخصصی وارد این فضا شدم.
وی ادامه داد: درسال 87 نخستین بازی سه بعدی شرکت «رسانه گستر بنیسی» با نام «عملیات انهدام 1: نبرد فاو» در حوزهی دفاع مقدس تولید شد؛ این بازی در شرایطی با استفاده از کدهای نرم افزاری تولید شده بود که در آن سالها، فقدان بازیهای رایانهای ایرانی به خوبی در کشور احساس میشد.
این فعال حوزوی عرصهی بازیهای رایانهای، گفت: بازی «عملیات انهدام 1: نبرد فاو» به خوبی فروش رفت و توانست جوایز متعددی را در زمینه تولید بازیهای رایانهای کسب کند؛ اما در همان زمان هم فشارهایی وارد میشد تا از ادامهی کار ما در عرصهی بازیسازی جلوگیری شود.
وی افزود: با این وجود ما به کار خود ادامه دادیم و با افزایش سطح کیفیت محصول، نسخه دوم بازی عملیات انهدام، با نام «عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر» را در سال 92 به بازار عرضه کردیم و توانستیم خود را به عنوان یک «شرکت بازی ساز معتبر در بازارهای داخلی و خارجی» معرفی کنیم.
وی ادامه داد: هماکنون نیز مدت چهارسال است که تیم طراحی و پشتیبانی ما مشغول تولید نسخهی سوم این بازی با نام «عملیات انهدام 3: نفسگیرترین نبرد» هستند و محصول نهایی به زودی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد؛ این بازی توانسته است مدت ها قبل از عرضه به صورت پیشفروش، بازار خوبی را کسب کند و همچنین عرضهی آن دربازارهای بین المللی فناوری دیجیتال، میتواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.
داستانی بنیسی در خصوص اهمیت داشتن نگاه دینی در تولید بازیهای رایانهای گفت: هرکدام از تصاویر و نمادهایی که در بازیهای رایانهای مورد استفاده قرار میگیرند دارای آثار هستند که میتوان آن را بر اساس احکام و ارزشهای اسلامی مورد توجه قرار داد؛ بنابراین تولید این بازیها توسط کسانی که به معارف دینی آشنایی دارند می تواند باعث ترویج ارزشهای الهی در جامعه شود.
اخبار جدید بازیهای ما را در کانال و صفحه ما دنبال کنید...
کانال ما در تلگرام
کانال ما در سروش
صفحه ما در اینستاگرام
انتشاردهندگان دیگر این خبر
◊ خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)
1396 / 10 / 27 :تاریخ انتشار خبر
|